1.1. Цели и задачи программы......................................... 3
1.2. Ожидаемые результаты программы.......................... 4
1.3. Материально-техническое оснащение...................... 5
3.1. Рабочая программа Модуль 1 (Уровень А1)......... 14
3.2. Рабочая программа Модуль 2 (Уровень А2)......... 22
3.3. Рабочая программа Модуль 3 (Уровень В1)......... 28
ИП Котова О.А., предусмотрено обучение с целью удовлетворения их образовательных потребностей (в частности, коммуникация на английском языке).
Дополнительная общеразвивающая программа «Английский язык» разработана и осуществляется с учётом требований Федерального закона № 273- ФЗ (с изм. и доп.) «Об образовании в Российской Федерации».
Учебный процесс обеспечивают высококвалифицированные специалисты в области преподавания английского языка, использующие в практикепреподавания этой дисциплины новейшие методические достижения, ТСО (аудио- и видеопродукцию), ориентирующиеся в широком потоке учебных материалов последних лет, имеющие опыт работы с разными возрастными категориями учащихся в том числе дошкольного возраста. Научно-практическая специализация общества и его ориентация на соответствующий (максимально широкий) контингент учащихся, желающих повысить свою квалификацию в рамках профессионального общения на английском языке, представлены в программе, основанной на Европейском языковом портфеле, в частности, на «Общеевропейских компетенциях владения иностранным языком» и включающей в себя 4 основных уровня (уровни преемственны, каждый предыдущий подготавливает студента к последующему, однако набор слушателей может производиться в любую группу в соответствии с уровнем владения английским языком, который определяется с помощью устного и письменного тестирования).
Уровень |
Описание компетенций учащегося |
Рекомендованное количество часов на уровень |
A1 |
Понимаю и могу употребить в речи знакомые фразы и выражения, необходимые для выполнения конкретных задач. Могу представиться/представить других, задавать/отвечать на вопросы о месте жительства, знакомых, имуществе. Могу участвовать в несложном разговоре, если собеседник говорит медленно и отчетливо и готов оказать помощь. |
210 ак.ч. |
A2 |
Понимаю отдельные предложения и часто встречающиеся выражения, связанные с основными сферами жизни (например, основные сведения о себе и членах своей семьи, покупках, устройстве на работу и т. п.). Могу выполнить задачи, связанные с простым обменом информацией на знакомые или бытовые темы. В простых выражениях могу рассказать о себе, своих родных и близких, описать основные аспекты повседневной жизни. |
130 ак.ч. |
B1 |
Понимаю основные идеи четких сообщений, сделанных на литературном языке на разные темы, типично возникающие на работе, учёбе, досуге и т. д. Умею общаться в большинстве ситуаций, которые могут возникнуть во время пребывания в стране изучаемого языка. Могу составить связное сообщение на известные или особо интересующие |
130 ак.ч. |
|
меня темы. Могу описать впечатления, события, надежды, стремления, изложить и обосновать свое мнение и планы на будущее. |
|
B2 |
Понимаю общее содержание сложных текстов на абстрактные и конкретные темы, в том числе узкоспециальные тексты. Говорю достаточно быстро и спонтанно, чтобы постоянно общаться с носителями языка без особых затруднений для любой из сторон. Я умею делать четкие, подробные сообщения на различные темы и изложить свой взгляд на основную проблему, показать преимущество и недостатки разных мнений. |
128 ак.ч. |
|
Итоговая аттестация |
2 ак. ч |
Итого: 600 ак.ч.
Программа нацелена на реализацию личностно-ориентированного, коммуникативно- когнитивного и социокультурного подхода к обучению иностранным языкам (в том числе английскому).
В качестве интегративной цели обучения рассматривается формирование иноязычной коммуникативной компетенции, то есть способности и реальной готовности учащихся осуществлять иноязычное общение и добиваться взаимопонимания с носителями иностранного (английского) языка.
Социокультурный подход предполагает особый акцент на социокультурной составляющей иноязычной коммуникативной компетенции. Это должно обеспечить культуроведческую направленность обучения, приобщение учащихся к культуре страны изучаемого языка (Великобритания и США).
В качестве базового учебно-методического комплекса для данной программы выбран комплекс Сью Кэй, Воган Джонс “New Inside Out”(A1, A2, B1, B2) изд.-ва Macmillan,2011. Данные УМК состоят из учебника (Student’s Book with Cd-Rom), рабочей тетради (Workbook with key and Audio CD), книги для учителя (Teacher’s Book with Test CD) и CD и DVD-дисков.
В конце каждого уровня также приводится список дополнительной литературы.
Основной целью данной программы дополнительного образования является развитие у слушателей необходимого для межкультурного общения уровня коммуникативной компетенции (речевой, языковой, социокультурной, компенсаторной, учебно-познавательной); при одновременном совершенствовании личности человека, способной не только к дальнейшему самообразованию в изучении иностранных языков, но и к использованию полученных знаний для решения важных профессиональных и жизненных проблем.
навыков оперирования языковыми единицами в коммуникативных целях;
знания;
Основная задача: комплексное развитие речевых умений (говорения, чтения, аудирования и письма).
К концу обучения по данной программе слушатель должен уметь:
— вести диалог, используя оценочные суждения в ситуациях официального и неофициального общения (в рамках изученной тематики); беседовать о себе,
своих планах; участвовать в обсуждении проблем в связи с прочитанным/прослушанным текстом, соблюдая правила речевого этикета;
— рассказывать о своем окружении, рассуждать в рамках изученной тематики и проблематики;
— относительно полно и точно понимать высказывания собеседника в распространенных стандартных ситуациях повседневного общения, понимать основное содержание и извлекать необходимую информацию из различных аудио- и видеотекстов: прагматических (объявления, прогноз погоды), публицистических (интервью, репортаж), соответствующих тематике данной ступени обучения;
— читать аутентичные тексты различных стилей: публицистические, художественные, научно-популярные, прагматические, используя основные виды чтения (ознакомительное, изучающее, поисковое/просмотровое) в зависимости от коммуникативной задачи;
— писать личное и официальное письмо, заполнять анкету, составлять сообщения на предложенную тему, письменно излагать сведения в форме, принятой в стране/странах изучаемого языка, делать выписки из иноязычного текста.
Слушатель должен использовать приобретенные знания и умения в практической деятельности и повседневной жизни:
— для общения с представителями других стран, ориентации в современном поликультурном мире;
— получения сведений из иноязычных источников информации (в том числе через Интернет), необходимых в образовательных и самообразовательных целях.
Формы контроля и система оценивания знаний.
-Тест(письменная и устная форма).
-Диалоги по изученным темам – практикуются практически каждое занятие, т.к. курс имеет четко выраженную коммуникативную направленность.
-Проект – разрабатывается по ряду тем с учетом интересов и возрастных особенностей слушателей.
-Театрализованная инсценировка.
- По окончанию обучения выдается сертификат о прохождении Курса.
ИП Котова О.А., обладает материально-технической базой, обеспечивающей проведение всех видов дисциплинарной и междисциплинарной подготовки, итоговой аттестации слушателей, предусмотренных учебным планом программы и соответствующей действующим санитарным и противопожарным правилам и нормам. Минимально необходимый для реализации программы перечень материально технического обеспечения включает: помещения для проведения учебных занятий, итоговой аттестации (оборудованные мебелью), а именно:
Стол – 4 шт; стул – 8 шт; стол преподавателя – 1 шт; стул преподавателя – 1 шт; ноутбук – 1 шт; доска магнитно-маркерная – 1 шт; учебные плакаты – 5 шт; методические материалы – 10 шт.
1.1. Дата начала учебного года: 1 ноября 2023 года.
1.2. Дата окончания учебного года (завершение учебных занятий):
- 31 мая 2024 года – 30 учебных недель.
1.3. Продолжительность учебного года (учебных занятий) 121 день (7 месяцев или 30 недель)
1.4. Продолжительность учебной недели: 4 дня.
№ п/п |
Месяц |
Число |
Время проведения занятия |
Форма занятия |
Кол- во часов |
Тема занятия |
Место проведен ия |
Форма контро ля |
1 |
ноябрь |
1 |
с 10-00 до 16-00 (с перерывами) |
групповая |
5 |
Знакомство |
Учебный класс |
Опрос |
2 |
ноябрь |
2 |
с 10-00 до 16-00 (с перерывами) |
групповая |
5 |
Страны и национальности |
Учебный класс |
Опрос |
3 |
ноябрь |
3 |
с 10-00 до 16-00 (с перерывами) |
групповая |
5 |
Взаимоотношения |
Учебный класс |
Опрос |
4 |
ноябрь |
4 |
с 10-00 до 16-00 (с перерывами) |
групповая |
5 |
Предпочтения |
Учебный класс |
Опрос |
5 |
ноябрь |
7 |
с 10-00 до 16-00 (с перерывами) |
групповая |
5 |
Образ жизни и работа |
Учебный класс |
Опрос |
6 |
ноябрь |
8 |
с 10-00 до 16-00 (с перерывами) |
групповая |
5 |
Время и повседневная рутина |
Учебный класс |
Опрос |
7 |
ноябрь |
9 |
с 10-00 до 16-00 (с перерывами) |
групповая |
5 |
Достопримечательно сти Нью-Йорка |
Учебный класс |
Опрос |
8 |
ноябрь |
10 |
с 10-00 до 16-00 (с перерывами) |
групповая |
5 |
Дом |
Учебный класс |
Опрос |
9 |
ноябрь |
14 |
с 10-00 до 16-00 (с перерывами) |
групповая |
5 |
Еда и напитки |
Учебный класс |
Опрос |
10 |
ноябрь |
15 |
с 10-00 до 16-00 (с перерывами) |
групповая |
5 |
Одежда |
Учебный класс |
Опрос |
11 |
ноябрь |
16 |
с 10-00 до 16-00 (с перерывами) |
групповая |
5 |
Важные события |
Учебный класс |
Опрос |
12 |
ноябрь |
17 |
с 10-00 до 16-00 (с перерывами) |
групповая |
5 |
Спорт |
Учебный класс |
Опрос |
13 |
ноябрь |
21 |
с 10-00 до 16-00 (с перерывами) |
групповая |
5 |
Путешествия |
Учебный класс |
Опрос |
14 |
ноябрь |
22 |
с 10-00 до 16-00 (с перерывами) |
групповая |
5 |
Цирк |
Учебный класс |
Опрос |
15 |
ноябрь |
23 |
с 10-00 до 16-00 (с перерывами) |
групповая |
5 |
Будущее |
Учебный класс |
Опрос |
16 |
ноябрь |
24 |
с 10-00 до 16-00 (с перерывами) |
индивидуал ьная |
5 |
Промежуточное тестирование |
Учебный класс |
Опрос |
17 |
ноябрь |
28 |
с 10-00 до 16-00 (с перерывами) |
групповая |
5 |
В аэропорту |
Учебный класс |
Опрос |
18 |
ноябрь |
29 |
с 10-00 до 16-00 (с перерывами) |
групповая |
5 |
В аэропорту |
Учебный класс |
Опрос |
19 |
ноябрь |
30 |
с 10-00 до 16-00 (с перерывами) |
групповая |
5 |
Люди |
Учебный класс |
Опрос |
20 |
декабрь |
1 |
с 10-00 до 16-00 (с перерывами) |
групповая |
5 |
Люди |
Учебный класс |
Опрос |
21 |
декабрь |
5 |
с 10-00 до 16-00 (с перерывами) |
групповая |
5 |
Семья |
Учебный класс |
Опрос |
22 |
декабрь |
6 |
с 10-00 до 16-00 (с перерывами) |
групповая |
5 |
Семья |
Учебный класс |
Опрос |
23 |
декабрь |
7 |
с 10-00 до 16-00 (с перерывами) |
групповая |
5 |
Разные |
Учебный класс |
Опрос |
24 |
декабрь |
8 |
с 10-00 до 16-00 (с перерывами) |
групповая |
5 |
Разные |
Учебный класс |
Опрос |
25 |
декабрь |
12 |
с 10-00 до 16-00 (с перерывами) |
групповая |
5 |
Дни |
Учебный класс |
Опрос |
26 |
декабрь |
13 |
с 10-00 до 16-00 (с перерывами) |
групповая |
5 |
Дни |
Учебный класс |
Опрос |
27 |
декабрь |
14 |
с 10-00 до 16-00 (с перерывами) |
групповая |
5 |
Жизнь |
Учебный класс |
Опрос |
28 |
декабрь |
15 |
с 10-00 до 16-00 (с перерывами) |
групповая |
5 |
Жизнь |
Учебный класс |
Опрос |
29 |
декабрь |
19 |
с 10-00 до 16-00 (с перерывами) |
индивидуал ьная |
5 |
Промежуточное тестирование |
Учебный класс |
Опрос |
30 |
декабрь |
20 |
с 10-00 до 16-00 (с перерывами) |
групповая |
5 |
На море |
Учебный класс |
Опрос |
31 |
декабрь |
21 |
с 10-00 до 16-00 (с перерывами) |
групповая |
5 |
На море |
Учебный класс |
Опрос |
32 |
декабрь |
22 |
с 10-00 до 16-00 (с перерывами) |
групповая |
5 |
Одиночество |
Учебный класс |
Опрос |
33 |
декабрь |
26 |
с 10-00 до 16-00 (с перерывами) |
групповая |
5 |
Одиночество |
Учебный класс |
Опрос |
34 |
декабрь |
27 |
с 10-00 до 16-00 (с перерывами) |
групповая |
5 |
В отеле |
Учебный класс |
Опрос |
35 |
декабрь |
28 |
с 10-00 до 16-00 (с перерывами) |
групповая |
5 |
В отеле |
Учебный класс |
Опрос |
36 |
декабрь |
29 |
с 10-00 до 16-00 (с перерывами) |
групповая |
5 |
Еда |
Учебный класс |
Опрос |
37 |
январь |
9 |
с 10-00 до 16-00 (с перерывами) |
групповая |
5 |
Еда |
Учебный класс |
Опрос |
38 |
январь |
10 |
с 10-00 до 16-00 (с перерывами) |
групповая |
5 |
Внешний вид |
Учебный класс |
Опрос |
39 |
январь |
11 |
с 10-00 до 16-00 (с перерывами) |
групповая |
5 |
Внешний вид |
Учебный класс |
Опрос |
40 |
январь |
12 |
с 10-00 до 16-00 (с перерывами) |
групповая |
5 |
Деньги |
Учебный класс |
Опрос |
41 |
январь |
16 |
с 10-00 до 16-00 (с перерывами) |
групповая |
5 |
Деньги |
Учебный класс |
Опрос |
42 |
январь |
17 |
с 10-00 до 16-00 (с перерывами) |
индивидуал ьная |
5 |
Финальное тестирование |
Учебный класс |
Опрос |
43 |
январь |
18 |
с 10-00 до 16-00 (с перерывами) |
групповая |
5 |
Имя |
Учебный класс |
Опрос |
44 |
январь |
19 |
с 10-00 до 16-00 (с перерывами) |
групповая |
5 |
Имя |
Учебный класс |
Опрос |
45 |
январь |
23 |
с 10-00 до 16-00 (с перерывами) |
групповая |
5 |
Место |
Учебный класс |
Опрос |
46 |
январь |
24 |
с 10-00 до 16-00 (с перерывами) |
групповая |
5 |
Место |
Учебный класс |
Опрос |
47 |
январь |
25 |
с 10-00 до 16-00 (с перерывами) |
групповая |
5 |
Любовь |
Учебный класс |
Опрос |
48 |
январь |
26 |
с 10-00 до 16-00 (с перерывами) |
групповая |
5 |
Любовь |
Учебный класс |
Опрос |
49 |
Январь |
30 |
с 10-00 до 16-00 (с перерывами) |
групповая |
5 |
Траты |
Учебный класс |
Опрос |
50 |
Январь |
31 |
с 10-00 до 16-00 (с перерывами) |
групповая |
5 |
Траты |
Учебный класс |
Опрос |
51 |
Февраль |
1 |
с 10-00 до 16-00 (с перерывами) |
групповая |
5 |
Здоровье и хорошая физическая форма |
Учебный класс |
Опрос |
52 |
Февраль |
2 |
с 10-00 до 16-00 (с перерывами) |
групповая |
5 |
Здоровье и хорошая физическая форма |
Учебный класс |
Опрос |
53 |
Февраль |
2 |
с 10-00 до 16-00 (с перерывами) |
групповая |
5 |
Работа |
Учебный класс |
Опрос |
54 |
Февраль |
3 |
с 10-00 до 16-00 (с перерывами) |
групповая |
5 |
Работа |
Учебный класс |
Опрос |
55 |
Февраль |
6 |
с 10-00 до 16-00 (с перерывами) |
индивидуал ьная |
5 |
Промежуточное тестирование |
Учебный класс |
Опрос |
56 |
Февраль |
7 |
с 10-00 до 16-00 (с перерывами) |
групповая |
5 |
Экология |
Учебный класс |
Опрос |
57 |
Февраль |
8 |
с 10-00 до 16-00 (с перерывами) |
групповая |
5 |
Экология |
Учебный класс |
Опрос |
58 |
Февраль |
9 |
с 10-00 до 16-00 (с перерывами) |
групповая |
5 |
Образование |
Учебный класс |
Опрос |
59 |
Февраль |
13 |
с 10-00 до 16-00 (с перерывами) |
групповая |
5 |
Образование |
Учебный класс |
Опрос |
60 |
Февраль |
14 |
с 10-00 до 16-00 (с перерывами) |
групповая |
5 |
Улыбка |
Учебный класс |
Опрос |
61 |
Февраль |
15 |
с 10-00 до 16-00 (с перерывами) |
групповая |
5 |
Улыбка |
Учебный класс |
Опрос |
62 |
Февраль |
16 |
с 10-00 до 16-00 (с перерывами) |
групповая |
5 |
Стиль жизни |
Учебный класс |
Опрос |
63 |
Февраль |
20 |
с 10-00 до 16-00 (с перерывами) |
групповая |
5 |
Стиль жизни |
Учебный класс |
Опрос |
64 |
Февраль |
21 |
с 10-00 до 16-00 (с перерывами) |
групповая |
5 |
Животные |
Учебный класс |
Опрос |
65 |
Февраль |
22 |
с 10-00 до 16-00 (с перерывами) |
групповая |
5 |
Животные |
Учебный класс |
Опрос |
66 |
Февраль |
23 |
с 10-00 до 16-00 (с перерывами) |
групповая |
5 |
Невероятное и необычное |
Учебный класс |
Опрос |
67 |
Февраль |
27 |
с 10-00 до 16-00 (с перерывами) |
групповая |
5 |
Невероятное и необычное |
Учебный класс |
Опрос |
68 |
Февраль |
28 |
с 10-00 до 16-00 (с перерывами) |
индивидуал ьная |
5 |
Финальное тестирование |
Учебный класс |
Опрос |
69 |
Март |
1 |
с 10-00 до 16-00 (с перерывами) |
групповая |
5 |
Друзья |
Учебный класс |
Опрос |
70 |
Март |
2 |
с 10-00 до 16-00 (с перерывами) |
групповая |
5 |
Друзья |
Учебный класс |
Опрос |
71 |
Март |
6 |
с 10-00 до 16-00 (с перерывами) |
групповая |
5 |
Адреналин |
Учебный класс |
Опрос |
72 |
Март |
7 |
с 10-00 до 16-00 (с перерывами) |
групповая |
5 |
Адреналин |
Учебный класс |
Опрос |
73 |
Март |
8 |
с 10-00 до 16-00 (с перерывами) |
групповая |
5 |
Взаимоотношения |
Учебный класс |
Опрос |
74 |
Март |
9 |
с 10-00 до 16-00 (с перерывами) |
групповая |
5 |
Взаимоотношения |
Учебный класс |
Опрос |
75 |
Март |
13 |
с 10-00 до 16-00 (с перерывами) |
групповая |
5 |
Вечеринка |
Учебный класс |
Опрос |
76 |
Март |
14 |
с 10-00 до 16-00 (с перерывами) |
групповая |
5 |
Вечеринка |
Учебный класс |
Опрос |
77 |
Март |
15 |
с 10-00 до 16-00 (с перерывами) |
групповая |
5 |
Съедобное |
Учебный класс |
Опрос |
78 |
Март |
16 |
с 10-00 до 16-00 (с перерывами) |
групповая |
5 |
Съедобное |
Учебный класс |
Опрос |
79 |
Март |
20 |
с 10-00 до 16-00 (с перерывами) |
групповая |
5 |
Время |
Учебный класс |
Опрос |
80 |
Март |
21 |
с 10-00 до 16-00 (с перерывами) |
групповая |
5 |
Время |
Учебный класс |
Опрос |
81 |
Март |
22 |
с 10-00 до 16-00 (с перерывами) |
индивидуал ьная |
5 |
Промежуточное тестирование |
Учебный класс |
Опрос |
82 |
Март |
23 |
с 10-00 до 16-00 (с перерывами) |
групповая |
5 |
Новости |
Учебный класс |
Опрос |
83 |
Март |
27 |
с 10-00 до 16-00 (с перерывами) |
групповая |
5 |
Новости |
Учебный класс |
Опрос |
84 |
Март |
28 |
с 10-00 до 16-00 (с перерывами) |
групповая |
5 |
Путешествия |
Учебный класс |
Опрос |
85 |
Март |
29 |
с 10-00 до 16-00 (с перерывами) |
групповая |
5 |
Путешествия |
Учебный класс |
Опрос |
86 |
Март |
30 |
с 10-00 до 16-00 (с перерывами) |
групповая |
5 |
Мнения |
Учебный класс |
Опрос |
87 |
Апрель |
3 |
с 10-00 до 16-00 (с перерывами) |
групповая |
5 |
Мнения |
Учебный класс |
Опрос |
88 |
Апрель |
4 |
с 10-00 до 16-00 (с перерывами) |
групповая |
5 |
Детство |
Учебный класс |
Опрос |
89 |
Апрель |
5 |
с 10-00 до 16-00 (с перерывами) |
групповая |
5 |
Детство |
Учебный класс |
Опрос |
90 |
Апрель |
6 |
с 10-00 до 16-00 (с перерывами) |
групповая |
5 |
Возраст |
Учебный класс |
Опрос |
91 |
Апрель |
10 |
с 10-00 до 16-00 (с перерывами) |
групповая |
5 |
Возраст |
Учебный класс |
Опрос |
92 |
Апрель |
11 |
с 10-00 до 16-00 (с перерывами) |
групповая |
5 |
Стиль |
Учебный класс |
Опрос |
93 |
Апрель |
12 |
с 10-00 до 16-00 (с перерывами) |
групповая |
5 |
Стиль |
Учебный класс |
Опрос |
94 |
Апрель |
13 |
с 10-00 до 15-00 (с перерывами) |
индивидуал ьная |
5 |
Финальное тестирование |
Учебный класс |
Опрос |
95 |
Апрель |
17 |
с 10-00 до 16-00 (с перерывами) |
групповая |
5 |
Впечатления |
Учебный класс |
Опрос |
96 |
Апрель |
18 |
с 10-00 до 16-00 (с перерывами) |
групповая |
5 |
Впечатления |
Учебный класс |
Опрос |
97 |
Апрель |
19 |
с 10-00 до 16-00 (с перерывами) |
групповая |
5 |
Поколения |
Учебный класс |
Опрос |
98 |
Апрель |
20 |
с 10-00 до 16-00 (с перерывами) |
групповая |
5 |
Поколения |
Учебный класс |
Опрос |
99 |
Апрель |
24 |
с 10-00 до 16-00 (с перерывами) |
групповая |
5 |
Золото |
Учебный класс |
Опрос |
100 |
Апрель |
25 |
с 10-00 до 16-00 (с перерывами) |
групповая |
5 |
Золото |
Учебный класс |
Опрос |
101 |
Апрель |
26 |
с 10-00 до 16-00 (с перерывами) |
групповая |
5 |
Трудности |
Учебный класс |
Опрос |
102 |
Апрель |
27 |
с 10-00 до 16-00 (с перерывами) |
групповая |
5 |
Трудности |
Учебный класс |
Опрос |
103 |
Май |
1 |
с 10-00 до 16-00 (с перерывами) |
групповая |
5 |
Традиции |
Учебный класс |
Опрос |
104 |
Май |
2 |
с 10-00 до 16-00 (с перерывами) |
групповая |
5 |
Традиции |
Учебный класс |
Опрос |
105 |
Май |
3 |
с 10-00 до 16-00 (с перерывами) |
групповая |
5 |
Еда |
Учебный класс |
Опрос |
106 |
Май |
4 |
с 10-00 до 16-00 (с перерывами) |
групповая |
5 |
Еда |
Учебный класс |
Опрос |
107 |
Май |
8 |
с 10-00 до 15-00 (с перерывами) |
индивидуал ьная |
4 |
Промежуточное тестирование |
Учебный класс |
Опрос |
108 |
Май |
9 |
с 10-00 до 16-00 (с перерывами) |
групповая |
5 |
Побег от повседневности |
Учебный класс |
Опрос |
109 |
Май |
10 |
с 10-00 до 16-00 (с перерывами) |
групповая |
5 |
Побег от повседневности |
Учебный класс |
Опрос |
110 |
Май |
11 |
с 10-00 до 16-00 (с перерывами) |
групповая |
5 |
Привлекательность |
Учебный класс |
Опрос |
111 |
Май |
15 |
с 10-00 до 16-00 (с перерывами) |
групповая |
5 |
Привлекательность |
Учебный класс |
Опрос |
112 |
Май |
16 |
с 10-00 до 16-00 (с перерывами) |
групповая |
5 |
Гении |
Учебный класс |
Опрос |
113 |
Май |
17 |
с 10-00 до 16-00 (с перерывами) |
групповая |
5 |
Гении |
Учебный класс |
Опрос |
114 |
Май |
18 |
с 10-00 до 16-00 (с перерывами) |
групповая |
5 |
Продажи |
Учебный класс |
Опрос |
115 |
Май |
22 |
с 10-00 до 16-00 (с перерывами) |
групповая |
5 |
Продажи |
Учебный класс |
Опрос |
116 |
Май |
23 |
с 10-00 до 16-00 (с перерывами) |
групповая |
5 |
Студенческая жизнь |
Учебный класс |
Опрос |
117 |
Май |
24 |
с 10-00 до 16-00 (с перерывами) |
групповая |
5 |
Студенческая жизнь |
Учебный класс |
Опрос |
118 |
Май |
25 |
с 10-00 до 16-00 (с перерывами) |
групповая |
5 |
Дом |
Учебный класс |
Опрос |
119 |
Май |
29 |
с 10-00 до 16-00 (с перерывами) |
групповая |
5 |
Дом |
Учебный класс |
Опрос |
120 |
Май |
30 |
с 10-00 до 15-00 (с перерывами) |
индивидуал ьная |
4 |
Финальное тестирование |
Учебный класс |
Опрос |
121 |
Май |
31 |
С 10-00 до 12-00 |
индивидуал ьная |
2 |
Итоговая аттестация |
Учебный класс |
Устное и письме нное тестиро вание |
Все го |
7 месяцев |
121 дней |
- |
- |
600 |
- |
- |
- |
(A1.1 Beginner , A1.2 Elementary-1, A1.3 Elementary-2)
Цели: по итогам курсам достичь уровня знаний, соответствующих уровню А1 европейского языкового стандарта.
Задачи: Научить студентов общаться на простые темы, рассказывать о прошлом, настоящем и будущем, понимать простые медленные высказывания, писать элементарные сообщения.
Срок обучения: количество часов: 210; Срок обучения по программе: 11 недель.
Компоненты программы: Коммуникативные задачи, Грамматика, Письмо, Рекомендуемые тексты по чтению, Рекомендуемые тексты по аудированию.
Аспекты: Говорение, Грамматика, Письмо, Чтение, Аудирование.
Отбор материала для данного курса осуществлен с учетом целей и задач обучения, определяемых коммуникативными потребностями учащихся, фактически не владеющих английским языком или владеющие им на низком уровне.
Программа курса состоит из следующих аспектов:
Темы подуровня Beginner:
Тематическ ий блок |
Разговорная тема |
Коммуникати вные задачи |
Грамматика |
Письмо |
Рекоменд уемые тексты по чтению |
Рекомендуем ые тексты по аудированию |
Кол-во часов |
1.Names & numbers Common objects |
IDENTITY |
1. Exchanging names and numbers
|
1. My/your/his/ her
|
1. Useful phrases: Personal information
|
|
1. James Bond
|
16 academic hours |
2.Countries, nationalities, prices |
INTERNATI |
1. Saying where you are from
|
1. Punctuation (question marks and full stops)
|
1.Word stress: numbers 2.Useful phrases: In a shop |
|
||
3.Family Introductions |
RELATIONS |
1.Talking about your family |
a+consonant |
1. Description of someone in your family 2. Punctuation (apostrophe) |
ns |
|
|
4.Favourites Likes & |
FAVOURITES |
1. Talking about likes and |
1. Present simple: like/ |
1.Useful phrases: |
1. Profile: Nina |
1. Do you like pasta? |
16 academic hours |
dislikes |
dislikes 2.Asking about personal information |
don’t like 2. Adjective +noun word order |
Asking for clarification 2.Fill in web profile |
Frank |
|
||
5.Lifestyle Work |
LIFE |
1.Talking about a dream job |
1. Present simple: I,you, |
1. Drafting, correcting, |
1. Your life expectanc |
1.What’s your dream job? |
|
|
2.Talking about your lifestyle |
we, they 2. Common |
finalizing |
y 2. Useful |
|
||
|
|
verbs. |
|
phrases: On the |
|
||
|
|
|
|
phone 3.Word |
|
||
|
|
|
|
stress |
|
||
|
|
|
|
:famous |
|
||
|
|
|
|
places |
|
6.The time Daily routine |
24 /7 |
1. Telling the time
|
1. The time. Present simple: he, she, it 2.On+ Days. Verb phrases with get, go, have 3. 3rd person Sg verb endings |
1.Description (daily routine) |
|
1. Time zones |
|
7.Location City attractions |
NYC |
1. Talking about NYC
|
4. US and UK English
|
1. Linking sentences (and and but), description (city)
|
1. The top five things to do in NYC |
1. British people in NYC |
16 academic hours |
8.Homes Opinions |
HOUSES |
1. Giving opinions 2.Talking about a home |
|
1.Punctuation (commas); description (house) |
Offering a drink |
1. 20 Forthlin Road |
|
9.Diet Food & drink Cafés |
DIET |
1. Talking about eating and drinking habits
|
1. Linking sentences (and and or); descriptions (meals) |
|
|
||
10.Clothes Shopping |
CLOTHES |
1. Talking about clothes
|
1.postcard |
a clothes shop |
1. The catwalk
|
14 academic hours |
|
11.Important events Live 8 |
EVENTS |
1. Talking about Live 8 2.Talking about important events in your country |
|
1.Description (event) |
|
1. World events |
12.Sports Heroes |
HERO |
1.Talking about sports and sporting heroes |
1. Past simple: affirmative forms
|
1. Life history |
1.Lance Armstrong 2.Useful phrases :Special occasions |
1.Heroes in history |
|
13.Transport Journey Holidays |
TRAVEL |
1.Talking about your best holiday 2.Talking about ways to travel |
|
1. Journey |
railway station |
1. My best holiday |
14 academic hours |
14.Circus Abilities Parts of body Illness |
CIRCUS |
1. Talking about circuses
|
1. Gifford’ s Circus
about illness |
1. What’s the matter? |
|||
15.The Future Lotteries |
FUTURE |
1.Talking about future plans and intentions (future plans) |
|
1. E-mail (future plans) |
saying goodbye |
1. A lottery win |
|
Final Test Speaking |
4 ac.hours |
Темы подуровня Elementary:
Тематиче ский блок |
Разг-ая тема |
Коммуника тивные задачи |
Грамматика |
Письмо |
Рекомендуе мые тексты по чтению |
Рекомендуемые тексты по аудированию |
Кол-во часов |
1.Introduct ions Air travel Countries Nationaliti es Common objects Numbers |
AIRPORT |
1.Introducing yourself and saying where you are from 2.Exchanging names and number 3. Identifying objects |
|
1. Punctuat ion
|
1. Useful phrases : asking for clarification |
1. Meeting on a plane
|
22 academic hours |
2.Favourit e things Jobs Personal details |
PEOPLE |
|
1.Question s to find out personal details 2.Punctuat ion 3.Personal descriptio n |
1. Brad Pitt’s favourite things 2. The percentage of women in certain jobs in the UK
greetings and introductions |
1. In the world today... |
||
3.Family Lifestyle |
FAMILY |
|
1.Sentence s about your family 2.Punctuat ion 3.Descript ion of a family |
|
1. Sophie’s favourite relative |
||
4.Men & women Likes & dislikes |
DIFFERENT |
|
1. A short personal message 2.e-mail to a new friend |
|
1. Jack and Layla‘s likes and dislikes |
|
5.Days of the week Time Daily routine (verbs phrases : have and go) Going out |
DAYS |
|
1. Present simple |
1. A perfect weekend 2.Sequenc ing : them, after (that) 3.Descript ion of a perfect day |
1.Seven perfect daily moments 2.Ms Dynamite‘s perfect weekend 3. Useful phrases : ordering and paying |
1.Interview with three people |
22 academic hours |
6.Habits Daily routine (verbs phrases : make and do) Special days |
LIVING |
1. Habits and frequency
|
1. Present simple with adverbs of frequency. 2.Prepositions of time with dates |
1.Paragrap h organizati on |
opening and closing times |
1. Conor‘s favourite festival |
|
7.Water sports Holidays |
SEA |
1.Water sports |
|
s. Telling a story |
|
1. Two interviews about water sports |
16 academic hours |
8.Feelings Experienc es |
ALONE |
1. Feelings |
1. Past simple : affirmative, negative and question forms
|
1. A retired person 2.Anecdot e: your last summer holiday |
and suggestions |
|
|
Middle Test Speakimg |
|
4 ac.hours |
|||||
9.Hotels Houses Rooms and furniture. |
HOTEL |
1. Discussing hotels, rooms and furniture
|
1.Descript ion of your home and locality |
problem with a hotel room |
1. Two people talking about diets
|
|
10.Eating Diets Food and drink |
FOOD |
1. Eating habits
|
1.Two menus 2.Connecti ng sentences. |
|
22 academic hours |
||
11.Descrip tion Clothes |
LOOKS |
|
3.Phrasal verbs ( get) |
1.Connecti ng sentences 2.Descript ion of a person |
|
1. The most valuable things
|
|
12.Possess ions Shopping |
MONEY |
|
1. Comparative and superlative adjectives 2. Big numbers. 3.Phrasal verbs (like) |
1.Summar y of graphic data |
1. savekaryn.c om
describing objects |
1. A radio programme Hidden talents |
22 academic hours |
13.Abilitie s Character |
TALENT |
|
1.Correcti ng capital letters and spelling. 2.Descript ion of a talented person |
2. Useful phrases: Making excuses |
|
||
14.Televis ion Dreams Plans |
TV |
1. TV programmes
|
1. Linking words : and, but, because. 2.Complet ing a forms |
|
|||
15.Experie nces Old friends |
EXPERIENC |
1. Your travel experiences
|
2.Present perfect or past simple |
1. Wh questions 2.Expandi ng notes into a text |
|
|
16.Journey s Traffic |
DRIVE |
1. Commuting
|
organizati on |
|
|
16 academic hours |
|
Final Test Speaking |
4 ac.hours |
Контрольно-измерительные материалы – см. Приложение 1
(A2.1 Pre-Intermediate-1, A2.2 Pre-Intermediate-2)
Цели: по итогам курсам достичь уровня знаний, соответствующих уровню А2 европейского языкового стандарта.
Задачи: Научить студентов общаться на простые темы, рассказывать о прошлом, настоящем и будущем, о планах, пожеланиях, предпочтениях, понимать несложные высказывания, писать деловые сообщения.
Срок обучения:– 130 академических часов Срок обучения по программе – 4 недели
Компоненты программы: Коммуникативные задачи, Грамматика, Письмо, Рекомендуемые тексты по чтению, Рекомендуемые тексты по аудированию.
Аспекты: Говорение, Грамматика, Письмо, Чтение, Аудирование.
Отбор материала для данного курса осуществлен с учетом целей и задач обучения, определяемых коммуникативными потребностями учащихся, владеющих английскийм языком на уровне А1.
Программа курса состоит из следующих аспектов:
Темы:
Тематическ ий блок |
Разг-ая тема |
Коммуникат ивные задачи |
Грамматика |
Письмо |
Рекомендуе мые тексты по чтению |
Рекомендуемые тексты по аудированию |
Кол-во часов |
1.Names Memory Language learning |
NAME |
1. Names and family
|
1. Tense review 2.look/look like |
1.Form filling: personal informatio n |
1. What’s in a name? 2.How to remember names at parties
Showing interest |
1.Two people talking about names 2.Remembering names 3. Lee talking about somebody who is important to him |
10 academic hours |
2.Place Home towns Holidays Countries |
PLACE |
1. Places in your country
you have ever visited |
1. Countable and uncountable nouns. 2. so/such, very/to.
|
1. Web posting. 2.Spelling. 3.Linking sentences. |
1. Win a dream holiday for two! 2.Everything’ s wrong here! 3. Useful phrases: saying where you are from |
|
10 academic hours |
3.Relationshi ps Stories |
LOVE |
1. Relationship s
|
1. Writing a story. Linking sentences. Narrative linkers. |
1. The Hollywood director and the Native American 3. Revenge is sweet; dinner by post 2. Useful phrases: Things in common |
|
10 academic hours |
4.Presents Clothes Shopping |
SHOPPING |
1. Buying presents. 2.Anecdote: the last time you bought somebody a present 3.Attitudes to shopping 3.Shopping trends and habits |
|
1.Descript ion of a shop.Text organisati on. Linking sentences |
1. What people really want for their birthday
4. Useful phrases: In a clothes shop |
1. Eddie talking about the last time he bought somebody a present 2. Two men talking about shopping |
10 academic hours |
5.Fitness Sport Stress |
FIT |
4. Stress and laughter |
1. Comparative and superlatives.
+adjective/adver |
1.Descript ion of a sporting event.Text organisati on. Linking sentences |
|
1. Tina talking about her experiences of sport at school 2.Advertisers discussing sports stars 3.Laughter clubs |
10 academic hours |
6.Work Experience Retirement |
JOB |
1.Jobs 2.Best and worst experiences 3. Anecdote : A person you know with a good job |
1. Permission and obligation (can/have to) 2.Present perfect (time “up to know”) or past simple (“finished” time) 3. Should 5. Focus on: work and job |
|
1. Charlotte Dutton: from mountains to modeling
|
1. Four people talking about their careers
|
10 academic hours |
Middle Test Speaking |
4 ac.hours |
7.Protests Green issues Volunteering |
ECO |
1.Climate change 2.Environment al issues 3.Volunteer work |
1.Subject questions. 2.Dynamic and stative meanings.
|
. Linking sentences. |
1. Climate change march
|
1. Four people talking about why they are protesting 2.Two conversations about volunteering 3. Useful phrases: On the telephone |
10 academic hours |
8.Schools Families Social change |
EDUCATION |
1. School experiences 2.Anecdote: Your favourite school subject 3. What makes a successful date |
1.Permission and obligation (could/had to) should and must for advice |
1.Personal letter 2.Contract ions in informal writing |
Giving your opinion |
2.Two generations talking about changes in society
|
10 academic hours |
9.Character Parts of the body Thailand |
SMILE |
|
1. Verbs followed by ing- form and to-inf. 2.Present perfect simple and continuous 3.Focus on: verbs + ing- form or to- infinitive (with a change in meanings) |
1. Travel blog. Listing points. Using adverbs of attitude. |
|
10 academic hours |
10.Longevity Health Food Cars |
LIFESTYLE |
1.Lifestyles 2.Food and cooking 3.Anecdote :the fittest/ healthiest person you know
:your dream car |
1. will. Future time clauses after when, if, as soon as, used to |
1. Narrative. Linking words : while, during |
1. How not to die before you get old
|
1. A telephone enquiry
4. Useful phrases: Idioms with food |
10 academic hours |
11.Animals Pets People |
ANIMALS |
|
1. Defining relative clauses. 2.Unreal conditionals. 3.Adjectives + preposition 3. Focus on: that |
1.Homoph ones (bare/bear) |
1.Description of a sporting event. Text organization. Linking sentences |
: giving instructions |
10 academic hours |
12.Coinciden ces Buildings The weather Predictions |
INCREDIBLE |
|
1. Past perfect. 2.Passives. 3.Will and might for future possibility. 3.Collocations with have, make, take. 4. Focus on: collocations with do, get, go, have, make, take |
1.Descript ion of a building. 2.Text organisati on 3.Prepositi onal phrases |
3. Useful phrases: Exclaiming |
1. Curro talking about the most incredible building he’s ever seen
|
10 academic hours |
Final Test Speaking |
4 ac.hours |
Контрольно-измерительные материалы – см. Приложение 1
(B1.1 Intermediate-1, B1.2 Intermediate-2)
Цели: по итогам курсам достичь уровня знаний, соответствующих уровню В1 европейского языкового стандарта.
Задачи: Научить студентов понимать идеи четких сообщений, сделанных на литературном языке на разные темы, типично возникающие на работе, учёбе, досуге и описать впечатления, события, надежды, стремления, изложить и обосновать свое мнение и планы на будущее.
Срок обучения: Минимальное количество часов – 130. Срок обучения по программе – 8 недель.
Компоненты программы: Коммуникативные задачи, Грамматика, Письмо, Рекомендуемые тексты по чтению, Рекомендуемые тексты по аудированию.
Аспекты: Говорение, Грамматика, Письмо, Чтение, Аудирование.
Отбор материала для данного курса осуществлен с учетом целей и задач обучения, определяемых коммуникативными потребностями учащихся, владеющих английским языком на уровне А2.
Программа курса состоит из следующих аспектов:
Темы:
Тематическ ий блок |
Разг-ая тема |
Коммуникат ивные задачи |
Грамматика |
Письмо |
Рекомендуе мые тексты по чтению |
Рекомендуем ые тексты по аудировани ю |
Кол-во часов |
1.Friends Lifestyle Communicati on |
FRIENDS |
1. Friends
|
2.Tense review. 3.Questions with prepositions, subject questions 4.Adverbs of frequency. |
|
1.David Schwimmer: Q&A 2.Keeping in touch
friends unexpectedly |
1.Three people talking about keeping in touch with friends |
10 academic hours |
2.Experience s Sports Injuries |
ADRENALIN |
1. Exciting experiences (Intonation to show strong feelings)
|
1. Present perfect simple. 2. Past simple and continuous. 3.Comparatives and superlatives 4.Gradable and non-gradable adjectives. Time expressions, sports. |
3. Story |
1. deadmike.c om
|
10 academic hours |
|
3.Family Dating Character |
RELATIONSHIPS |
1. Personal photos
4. Dating |
1. Dynamic and stative meanings. 2.Present perfect simple and continuous. |
1. Informal letter |
1. Who do you carry around? 3. Twenty- first century dating
|
10 academic hours |
4.Festivals New Year Parties |
PARTY |
|
1.Phrasal verbs, 2.Future forms 3.Pronouns : anybody, somebody
|
1. Letter of thanks and apologies |
1. Las Fallas
|
1.An interview with someone about Chinese New Year |
10 academic hours |
5.Food Eating Childhood |
EDIBLE |
1.Chocolate 2.describing food 3. Eating habits
|
1. Countable and uncountable nouns. 2. Quantity expressions. used to\would
|
1. Letter of complaint |
|
10 academic hours |
|
6.Time Punctuality Work |
TIME |
1.Time- keeping 2.Work and jobs |
1. Prepositions of time. 2. Modals of obligation and permission 3.Time expressions, phrasal verbs
|
1. Business letters
|
1. Test your attitude to time-keeping
|
1.Three people talking about their jobs |
10 academic hours |
Middle Test Speaking |
|
4 ac.hours |
7.Paparazzi News stories Crime |
NEWS |
1. Celebrities and the paparazzi
|
1. Verb patterns, 2.Passive structures |
1. Personal news
|
1. News in brief
personal news |
|
10 academic hours |
8.Travel Places Holidays |
JOURNEY |
1.Travelling 2.Describing places 3.Injuries 4. Holidays 5.Anecdote: a journey you have been on |
1. Modals of deduction. 2.Past perfect
|
1.Describin g a place (English names for famous geographica l features) |
1. Extract 1 from The Beach
|
1.Two people discussing a friend’s travel web page |
10 academic hours |
9.Stereotypes Books Films Music |
OPINIONS |
|
collocations |
|
1. Seven conversations about book, films and music |
|
10.Children Childhood Parenting |
CHILDHOOD |
: an activity you did as a child |
1. Defining relative clauses. 2.Real conditionals (1st conditional), 3.indirect questions.
|
1. Letter of advice |
1. Children’s descriptions of a mother
|
1. Children defining things
|
|
11.Regrets Age Dilemmas |
AGE |
|
1. Story |
|
1.Conversatio n between a woman and a man about age |
|
|
12.Fashion Appearance Routines |
STYLE |
1. Physical description 2.Describing yourself 3.Describing a film character 4. Anecdote : somebody you met for the first time recently |
1. Adjective order. 2.Have something done 3. Extra Exploring meanings |
1.Describin g a person |
|
1. Four people talking about their favourite clothes
|
|
Final Test Speaking |
4 ac.hours |
(B2.1 Upper-Intermediate-1, B2.2Upper-Intermediate-2)
Цели: по итогам курсам достичь уровня знаний, соответствующих уровню В1 европейского языкового стандарта.
Задачи: Научить студентов понимать общее содержание сложных текстов на абстрактные и конкретные темы, в том числе узкоспециальные тексты, общаться с носителями языка без особых затруднений для любой из сторон.
Срок обучения: Минимальное количество часов – 128. Срок обучения по программе – 7 недель.
Компоненты программы: Коммуникативные задачи, Грамматика, Письмо, Рекомендуемые тексты по чтению, Рекомендуемые тексты по аудированию.
Аспекты: Говорение, Грамматика, Письмо, Чтение, Аудирование.
Отбор материала для данного курса осуществлен с учетом целей и задач обучения, определяемых коммуникативными потребностями учащихся, владеющих английским языком на уровне А2.
Программа курса состоит из следующих аспектов:
Темы:
Тематичес кий блок |
Разг-ая тема |
Коммуникат ивные задачи |
Грамматика |
Письмо |
Рекомендуем ые тексты по чтению |
Рекомендуем ые тексты по аудированию |
Кол-во часов |
1.Events Madonna Self-image (collocation s, clothes idioms) |
IMPRESSIONS |
1. Famous events
|
1. Tense review. 2.So and neither. 3.Question tags. 4.Indirect questions. 5. Intonation in question tags |
1. Informal letter
|
1. Four people talking about memorable events
|
10 academic hours |
|
2.School exchanges Relationshi ps with parents Boyfriends and girlfriends Home stays |
GENERATIONS |
:somebody’s home you have stayed in |
1. Verb patterns, adjective structures. |
1. Writing emails |
1. Vive la différence
|
5. An au pair talking about her experience |
10 academic hours |
3.The 1849 gold rush Making money Treasured possession (Metaphor, money expressions) |
GOLD |
1. Spending money
governed your country 4. Anecdote : your most treasured possession |
1. Reported speech, 2.unreal conditionals 3. have, make, take collocations. |
1. Descript ion
|
4.Three people talking about their most treasured possessions |
10 academic hours |
|
4.Expeditio ns Charities Health Smoking |
CHALLENGE |
1.Challenging situations 2.Anecdote a challenge you have faced
|
1. Narrative tenses 2.Future continuous and perfect 3. Word formation: prefix self, suffixes able\ible, 4.collocations in a text, phrasal verbs 5. Extra Phrasal verbs |
1. Writing an article |
1. Ben Saunders: Polar explorer
4. Useful phrases: common ailments : showing sympathy, recommendati ons and advice |
|
10 academic hours |
5.Superstiti ons Habits Wedding |
RITUAL |
4. Anecdote : a wedding you’ve been to |
1. will, would & used to for present and past habits, verb patterns
|
10 academic hours |
6.Restauran ts Food Vegetariani sm Food Waste |
EAT |
1. Restaurant experiences 2.Food 3. Anecdote : your favourite restaurant 4.Vegetarianis m 5.Food waste 6.Significant numbers |
1. Present perfect simple and continuous, passives review
|
1. Using linkers
|
1. How to do restaurant sign language
5. Useful phrases: complaints in a restaurant, food idioms |
1. A man talking about the worst waiter he’s encountered
|
10 academic hours |
Middle Test Speaking |
4 ac.hours |
||||||
7.Holidays Travel Character |
ESCAPE |
1. Beach holidays
|
2.Past modals of obligation, articles.
:suffixes ful,ish and less. 3.Pronunciation of the in place names |
|
1. Five people talking about their favourite beach
|
10 academic hours |
|
8.Descriptio ns Cosmetic surgery Dating |
ATTRACTION |
:the most positive or negative person you know |
1. Passive report structures. Have/get something done. 2.Unreal conditionals : alternatives to if 3. Compound adjectives, word building 3. Extra Metaphor |
1. Writing a descriptio n of a person |
3.Your dream partner…in five minutes
|
10 academic hours |
9.Architectu re Ancient ruins Art Inventions |
GENIUS |
1. Buildings and places
|
1. Past modals of deduction. 2.Look, seem, appear 3. Time expressions, collocations, word families. |
1. Extra Narrative
|
10 academic hours |
||
10.Advertisi ng The media Cinema |
SELL |
1.Logos and adverts 2.Celebrities and the media
|
see.
|
1.Writing a film review |
1. Bonfire and the Brands 2.Commercial breakdown 3.Licence to sell 4. Useful phrases : Using emotive language |
1. A marketing executive and a head teacher talking about advertising 2.Discussion about truth and accuracy in tabloids |
10 academic hours |
11.Educatio n Future plans Student life |
STUDENT |
:your favourite or least favourite teacher at school 3.The future
|
10 academic hours |
||||
12.Houses Rooms Breakfast |
HOME |
|
1. Writing a descriptio n of a holiday home |
1. The earth shelter and the lighthouse
|
1. Describing what a room says about a person
|
10 academic hours |
Final Test Speaking |
4 ac.hours |
Цель: по итогам курсам достичь уровня знаний, соответствующих европейскому языковому стандарту.
Ожидаемый результат: овладение слушателями языковым, речевым и собственно коммуникативным материалом, соответствующим выбранному уровню европейского языкового портфеля, а также способность продуцировать высказывания на различные темы (как в рамках повседневного общения – для уровней А1-2, так и в профессиональной коммуникации – для уровней В1-B2).
Категория обучающихся: Воспитанники дошкольных образовательных учреждений, школьники.
Срок обучения: 600 ак.ч. (30 недель)
Режим занятий: 4 раза в неделю по 5 ак. часов
Форма итоговой аттестации: устное и письменное тестирование
Уровень/ подуровень |
Наименование дисциплин (уроков) |
Форма контроля |
Трудоемкость (ак.ч.) |
Распределение по периодам обучения |
А1 |
|
|||
A1.1 |
|
|
|
|
|
1. Знакомство |
Опрос |
5 ак.ч |
1.11-4.11.23 |
|
2.Страны и национальности |
Опрос |
5 ак.ч |
1.11-4.11.23 |
|
3.Взаимоотношения |
Опрос |
5 ак.ч |
1.11-4.11.23 |
|
4.Предпочтения |
Опрос |
5 ак.ч |
1.11-4.11.23 |
|
5.Образ жизни и работа |
Опрос |
5 ак.ч |
7.11-10.11.23 |
|
6.Время и повседневная рутина |
Опрос |
5 ак.ч |
7.11-10.11.23 |
|
7.Достопримечательности Нью-Йорка |
Опрос |
5 ак.ч |
7.11-10.11.23 |
|
8.Дом |
Опрос |
5 ак.ч |
7.11-10.11.23 |
|
9.Еда и напитки |
Опрос |
5 ак.ч |
14.11-17.11.23 |
|
10.Одежда |
Опрос |
5 ак.ч |
14.11-17.11.23 |
|
11.Важные события |
Опрос |
5 ак.ч |
14.11-17.11.23 |
|
12.Спорт |
Опрос |
5 ак.ч |
14.11-17.11.23 |
|
13.Путешествия |
Опрос |
5 ак.ч |
21.11-24.11.23 |
|
14.Цирк |
Опрос |
5 ак.ч |
21.11-24.11.23 |
|
15.Будущее |
Опрос |
5 ак.ч |
21.11-24.11.23 |
|
16.Промежуточное тестирование |
5 ак.ч |
21.11-24.11.23 |
|
|
Итого часов по подуровню А1.1 |
80 ак.ч |
|
А1.2 |
1.В аэропорту |
Опрос |
10 ак.ч |
28.11-1.12.23 |
2.Люди |
Опрос |
10 ак.ч |
28.11-1.12.23 |
|
3.Семья |
Опрос |
10 ак.ч |
5.12-8.12.23 |
|
4.Разные |
Опрос |
10 ак.ч |
5.12-8.12.23 |
|
5.Дни |
Опрос |
10 ак.ч |
12.12.-15.12.23 |
|
6.Жизнь |
Опрос |
10 ак.ч |
12.12.-15.12.23 |
|
7.Промежуточное тестирование |
5 ак.ч |
19.12-22.12.23 |
||
Итого часов по подуровню А1.2 |
65 ак.ч. |
|
||
А1.3 |
8.На море |
Опрос |
10 ак.ч |
19.12-22.12.23 |
9.Одиночество |
Опрос |
10 ак.ч |
22.12, 26.12.23 |
|
10.В отеле |
Опрос |
10 ак.ч |
26.12-29.12.23 |
|
11.Еда |
Опрос |
10 ак.ч |
29.12.23,09.01.24 |
|
12.Внешний вид |
Опрос |
10 ак.ч |
10.01.24,11.01.24 |
|
13.Деньги |
Опрос |
10 ак.ч |
12.01.24,16.01.24 |
|
14. Финальное тестирование |
5 ак.ч |
17.01.24 |
||
Итого часов по подуровню А1.3 |
65 ак.ч. |
|
||
Итого часов по уровню А1 |
210 ак.ч. |
|||
А2 |
||||
А2.1 |
1.Имя |
Опрос |
10 ак.ч |
18.01.24,19.01.24 |
2.Место |
Опрос |
10 ак.ч |
23.01.24,24.01.24 |
|
3.Любовь |
Опрос |
10 ак.ч |
25.01.24,26.01.24 |
|
4.Траты |
Опрос |
10 ак.ч |
30.01.24,31.01.24 |
|
5.Здоровье и хорошая физическая форма |
Опрос |
10 ак.ч |
1.02.24, 02.02.24 |
|
6.Работа |
Опрос |
10 ак.ч |
02.02.24,03.02.24 |
|
7.Промежуточное тестирование |
5 ак.ч |
06.02.2024 |
||
Итого часов по подуровню А2.1 |
65 ак.ч. |
|
||
А2.2 |
8.Экология |
Опрос |
10 ак.ч |
07.02.24,08.02.24 |
9.Образование |
Опрос |
10 ак.ч |
09.02.24,13.02.24 |
|
10.Улыбка |
Опрос |
10 ак.ч |
14.02.24,15.02.24 |
|
11.Стиль жизни |
Опрос |
10 ак.ч |
16.02.24,20.02.24 |
|
12.Животные |
Опрос |
10 ак.ч |
21.02.24,22.02.24 |
|
13. Невероятное инеобычное |
Опрос |
10 ак.ч |
23.02.24, 27.02.24 |
|
14. Финальное тестирование |
5 ак.ч |
28.02.24 |
|
Итого часов по подуровню А2.2 |
65 ак.ч. |
|
||
Итого часов по уровню А2 |
130 ак.ч. |
|||
В1 |
||||
В1.1 |
1.Друзья |
Опрос |
10 ак.ч |
01.03.24,02.03.24 |
2.Адреналин |
Опрос |
10 ак.ч |
06.03.24-07.03.24 |
|
3.Взаимоотношения |
Опрос |
10 ак.ч |
08.03.24-09.03.24 |
|
4.Вечеринка |
Опрос |
10 ак.ч |
13.03.24-14.03.24 |
|
5.Съедобное |
Опрос |
10 ак.ч |
15.03.24-16.03.24 |
|
6.Время |
Опрос |
10 ак.ч |
20.03.24-21.03.24 |
|
7. Промежуточное тестирование |
5 ак.ч |
22.03.24 |
||
Итого часов по подуровню В1.1 |
65 ак.ч. |
|
||
В1.2 |
8.Новости |
Опрос |
10 ак.ч |
23.03.24,27.03.24 |
9.Путешествия |
Опрос |
10 ак.ч |
28.03.24,29.03.24 |
|
10.Мнения |
Опрос |
10 ак.ч |
30.03.24,03.04.24 |
|
11.Детство |
Опрос |
10 ак.ч |
04.04.24,05.04.24 |
|
12.Возраст |
Опрос |
10 ак.ч |
06.04.24,10.04.24 |
|
13.Стиль |
Опрос |
10 ак.ч |
11.04.24,12.04.24 |
|
14. Финальное тестирование |
5 ак.ч |
13.04.24 |
||
Итого часов по подуровню В1.2 |
65 ак.ч. |
|||
Итого часов по уровню |
130 ак.ч. |
|||
В2 |
||||
В2.1 |
1.Впечатления |
Опрос |
10 ак.ч |
17.04.24,18.04.24 |
2.Поколения |
Опрос |
10 ак.ч |
19.04.24,20.04.24 |
|
3.Золото |
Опрос |
10 ак.ч |
24.04.24,25.04.24 |
|
4.Трудности |
Опрос |
10 ак.ч |
26.04.24,27.04.24 |
|
5.Традиции |
Опрос |
10 ак.ч |
01.05.24,02.05.24 |
|
6.Еда |
Опрос |
10 ак.ч |
03.05.24,04.05.24 |
|
7. Промежуточное тестирование |
4 ак.ч |
08.05.24 |
||
Итого часов по подуровню В1.1 |
64 ак.ч. |
|
||
В2.2 |
8.Побег от повседневности |
Опрос |
10 ак.ч |
09.05.24,10.05.24 |
9.Привлекательность |
Опрос |
10 ак.ч |
11.05.24,15.05.24 |
|
10.Гении |
Опрос |
10 ак.ч |
16.05.24,17.05.24 |
|
11.Продажи |
Опрос |
10 ак.ч |
18.05.24,22.05.24 |
|
12.Студенческая жизнь |
Опрос |
10 ак.ч |
23.05.24,24.05.24 |
13.Дом |
Опрос |
10 ак.ч |
25.05.24,29.05.24 |
|
14. Финальное тестирование |
4 ак.ч |
30.05.24 |
||
Итого часов по подуровню В1.2 |
64 ак.ч. |
|
||
Итого часов по уровню |
128 ак.ч. |
|
||
|
Итоговая аттестация |
2 ак.ч. |
31.05.24 |
|
|
Всего часов |
600 ак.ч. |
|
Final Test
A:Vocabulary |
B:Grammar |
C:Listening |
D:Reading |
E:Writing |
F: Speaking |
/36 |
/34 |
/10 |
/10 |
/5 |
/5 |
Total \100
1) James is sometimes a bit s , and doesn’t think of others.
2) We’re quite un _ because we always go to the same place for our holiday.
3) This part of the city is a bit r , with a lot of derelict buildings.
4) It’s fashionable at the moment to have shiny m gold or silver paint on your car.
5) Leah left a t message on the answerphone. Why was she so upset?
6) You shouldn’t have let your brother run off like that. It was very ir .
7) I am rather i and I hate waiting for people who are always late.
8) We were dis with our new computer, so we took it back to the shop.
9) The cat was g at the fish in the pond.
10) What made you a for the Spanish course at this college?
11) I’d already handed in my work before I s the mistake.
12) Please wipe your feet on the d when you come in.
13) She didn’t n the large stain that had appeared on the carpet.
14) Polly was lucky that she didn’t f all her exams, because she did no work at all!
15) Not many students these get a full g to pay for their education.
16) The postman couldn’t get the parcel through the l as it was too big
( /16 points)
1) Luke can be a bit laid back / enigmatic / stand-offish when you first meet him.
2) During / While / As soon as she slept, the thieves broke into the house.
3) Although Betsy is rich and famous now, she’s very unpretentious / relaxed / open- minded and still lives like she did before.
4) Many supermodels are considered very beautiful, with their high dimples / cheekbones / lips.
5) Wanda will make a sensible decision. She’s very tolerant / dependable / level-headed
when it comes to buisness.
6) I’m afraid I find many modern buildings quite derelict / sprawling / hideous.
7) During / Barely / When ten minutes after the guests had arrived, it started to pour with rain.
8) I’m sure Katy didn’t mean to offend you. She’s a very sensitive / sensible / straight
person.
9) Can you make out / notice / spot what that sign says? I can’t read it.
10) When will you come to your thoughts / senses / reality and realise this is never going to work?
11) They’d never seen such a wonderful performance. It took their eyes / heart / breath
away.
12) I wish Julia would pay / give / make more attention to my advice.
( /16 points)
1) It’s yourdecision whether we go to the party tonight. I don’t care. (up)
2) They were delighted when they heard they’d won the lottery. (moon)
3) Do you think Kieran will ever forget this crazy idea? (system)
4) This computer is more than ten years old. It’s going to break at any moment. (legs)
( /4 points)
1) It looks as it’s going to snow later.
2) Have you ever been to the top of Empire State Building?
3) Gretchen _ to be a bit sad today. Do you think something’s wrong?
4) I wish I lived in bigger flat. This one is too small for me.
5) Has anyone ever told you, you look just George Clooney?
6) Have you met my brother lives in France?
7) There’s of food in the cupboard. Help yourself.
8) Bernard gave her a bunch of lilies, she can’t stand.
9) Do you have money to pay for this or do you need some more?
10) students in this school fail their exams. We have a 99% pass rate.
( /10 points)
Yesterday Robert’s parents had a phone call from the headteacher to (1) inform / advise / announce them that Robert was in trouble – yet again. Just last month Robert had been caught copying answers to an exam paper from his classmate. On that occasion, Robert had (2) confirmed / admitted / explained copying. He had (3) announced / suggested / explained that he had been absent for a lot of the coursework, and he had (4) explained / confirmed / assured his parents that it wouldn’t happen again. However, Robert (5) might / must / can’t have forgotten his promise, because now he was in trouble for cheating again.
( /5 points)
1) If you (1) _ (win) a lot of money, (2) (you / give) some of it away?
2) Imagine you (3) (can swap) places with someone for a day, who (4)
(you / like) to be?
3) Supposing you (5) (can go) anywhere on holiday, where (6) (you / go)?
4) If you (7) _ (not have to work), what (8) (you / do) with your time?
5) As soon as you (1) (do) your work, could you help me with dinner?
6) Mum always insists I call her the minute I (2) (get) home.
7) Once they (3) (try) the new computer, they (4) (wish) they had bought one years ago.
8) Don’t touch anything until the police (5) (arrive)! ( /8 points)
1) We expect the President to make a statement later.
The President
2) People say that drinking tea is good for you.
It
3) Experts think that people lived in this region two thousand years ago. It
4) People have always said that house was haunted.
It
5) We expect house prices to fall further this year.
House
( /5 points)
1) Jill’s not at work today, and she felt ill yesterday. She stayed at home.
2) I missed the train. I left home earlier.
3) We take photos of the performance so we left our camera at home.
4) The neighbours are away. They gone on holiday, but I’m not sure.
5) You to bring a towel. I’ve got plenty.
6) Mum and Dad are here already! The journey taken very long.
( /6 points)
[UpInt track 6]
1) It gives you time to think.
2) I’ve begged her to stop.
3) And that’s the truth.
4) I’ve never had any trouble.
5) I’ll take your word for it.
6) The only downside is that it can be pretty cold.
7) I’m not addicted to it or anything.
8) You can’t be serious.
9) It’s not for everybody.
10) People call us nerds in anoracks. ( /10 points)
William Henry Gates III (Bill) was born on October 28, 1955, in Seattle, Washington. Bill was the second of three children in an upper-middle class family. He enjoyed playing games with the family and was very competitive. He also loved to read. Bill became bored in public school so his family sent him to Lakeside School, a private school, where he excelled in math and science and did well in drama and English.
Gates became interested in computer programming when he was 13, during the era of giant mainframe computers. His school held a fund-raiser to purchase a teletype terminal so students could use computer time that was donated by General Electric. Using this time, Gates wrote a tic- tac-toe program using BASIC, one of the first computer languages. Later he created a computer version of Risk, a board game he liked in which the goal is world domination. At Lakeside, Bill met Paul Allen, who shared his interest in computers. Gates and Allen and two other students hacked into a computer belonging to Computer Center Corporation (CCC) to get free computer time but were caught. After a period of probation, they were allowed back in the computer lab when they offered to fix glitches in CCC’s software. At age 17, Gates and Allen were paid
$20,000 for a program called Traf-O-Data that was used to count traffic.
In early 1973, Bill Gates served as a congressional page in the U.S. House of Representatives. He scored 1590 out of 1600 on the SAT and was accepted by Harvard University. Steve Ballmer, who became CEO of Microsoft after Bill retired, was also a Harvard student. Meanwhile, Paul Allen dropped out of Washington College to work on computers at Honeywell Corporation and convinced Gates to drop out of Harvard and join him in starting a new software company in Albuquerque, New Mexico. They called it Micro-Soft. This was soon changed to Microsoft, and they moved their company to Bellevue, Washington.
In 1980, IBM, one of the largest technology companies of the era, asked Microsoft to write software to run their new personal computer, the IBM PC. Microsoft kept the licensing rights for the operating system (MS-DOS) so that they earned money for every computer sold first by
1) In which of the following ways were Bill Gates and Paul Allen NOT alike?
a) They both liked computers
b) They both went to the same college
c) They both dropped out of college
d) They went to the same school
2) Microsoft earned money every time....
a) CCC used its software
b) IBM built a computer
c) IBM sold a computer running MS-DOS
d) Traf-O-data was used
3) The second to last paragraph describes...
a) how Microsoft became a bigger company than IBM
b) how Microsoft rose to a major corporation
c) how Bill Gates became a billionnaire
d) the technical details of MS-DOS
4) Where was Steve Ballmer a student?
a) Albuquerque, New Mexico
b) The passage doesn't say
c) Harvard University
d) Washington College
5) Which of the following WAS NOT a program written by Bill Gates or Paul Allen?
a) BASIC
b) A computerized version of Tic-Tac-Toe
c) A computerized version of Risk
d) Traf-o-Data
6) Which of the following was the EFFECT of Bill hacking into the CCC computer
a) He lost computer privileges
b) He met Paul Allen
c) He wrote a TIC-TAC-TOE program
d) They were allowed back on the computer eventually
7) Which is NOT true about Bill Gates in the first paragraph?
a) He was competitive
b) He was born in Seattle, Washington
c) He enjoyed public school
d) He was involved in drama
8) If the entire passage was limited to the last paragraph, what would an appropriate name for the passage be?
a) The Business Practices of Microsoft
b) Microsoft and its Billionnaires
c) Microsoft and its Software
d) The Rise of Microsoft
9) What does the word "philanthropy" mean in the last paragraph?
a) business
b) wealth
c) computer technology
d) charity
10) What question is answered in the second to last paragraph?
a) How many people work for Microsoft today?
b) How rich is Bill Gates?
c) What does empathy mean?
d) What new technologies, besides MS-DOS, did Microsfot develop? ( /10 points)
( /5 points)
Award a maximum of 5 points as follows:
- where you got it from
- how long you have had it
- what you use it for; and
- explain why it is important to you.
You will have to talk about the topic for 1 to 2 minutes.
You have one minute to think about what you're going to say. You can make some notes to help you if you wish.
Tell me is it valuable in terms of money?would it be easy to replace?
ОБЪЯВЛЕНИЕ Телефоны для справок: 8-906-071-90-58 8-903-293-85-16 8-966-307-67-10 8-495-742-56-53 Идёт набор в группы на новый 2024/2025 учебный год. Запишитесь у администратора в центре "Умники и умницы" либо по телефону, указанному выше.
|